środa, 29 lipca 2015

środa z książką #6

Cześć! W dzisiejszą książką, którą polecam jest "Akademia mitu" Jannifer Estep. Na wstępie chciałam powiedzieć że nie lubię mitologi.


Pierwszą częścią "Akademii Mitu" jest "Dotyk Gwen Frost". Jak się domyślacie główna bohaterka to właśnie Gwen. Ma ona dar dzięki, któremu dowiaduje się wszystkiego o przedmiocie lub człowieku.  


Do Akademii chodzą potomkowie legendarnych wojowników np. Spartanie, Wikingowie, Amazonki. Uczą się jak doskonalić swoje moce. Gwen czuje się źle w tej szkole. Uważa dar z przekleństwo dopóki nie odkrywa że dzieki niemu pokona złego boga-Lokiego. 

Książka ma 4 części jednak napisałam tylko o 2. W każdej z nich jest coś innego.  Ogólnie jest to trochę kryminał, romans, mitologia i książka młodzieżowa w jednym. Czyta się to tak szybko! Drugą część przeczytałam kilka kilometrów przed Krakowem jadąc z Zakopanego. (Nie wiem ile to ale chyba mało). Nie lubię mitologii jak już wspomniałam, moja koleżanka przeczytała wszystkie części a ona czyta tylko lektury, trzem osobą na cztery, które przeczytały się spodobała- takie argumenty :) 

Znaliście wcześniej te książki?  Ja zawsze myślałam że są mniej znane niż były :> 

niedziela, 26 lipca 2015

Alex

Hał hał! :) W tym poście chciałam Wam trochę opowiedzieć (?) o moim psiaku Aleksie.
Alka wzięliśmy jako bernardyna (tak powiedzieli właściciele), natomiast jego bardziej można było uznać za kotka. Był taki malutki! 




Teraz urósł i sięga tak do połowy uda (?).  Ma rok i 4 miesiące. Nadal jest bardzo kochany, słodki. Podąża za mną ja cień :) Nie pozwala mi się nudzić.  Kiedy jestem smutna kładzie głowę na moich kolanach i słucha. Kiedy jestem wesoła przynosi mi patyka, piłkę i bawi się ze mną. 






No i to tyle Aloszki :) Macie jakiegoś pupila?

środa, 22 lipca 2015

środa z książką #5

Cześć! Dzisiaj mam książkę specjalnie dla mojej koleżanki (w sensie ona tego typu lubi). Jest to książka "Przypadki Callie i Kaydena" Jessici Sorensen. 


Callie jest dziewczyną, która trzyma się "na boku". Ludzie uważają ją za dziwną, jednak ona z dniem swoich 12. urodzin "straciła" wszystko. 

Kayden wydaje się mieć wszystko. Ma pieniądze, przyjaciół, dziewczynę, odnosi sukcesy w sporcie. Jednak to tylko pozory. To co się dzieje w jego domu wie tylko bliska rodzina. 

Gdy przypadkowo na imprezie Callie ratuje Kaydena chłopak próbuje się dowiedzieć czegoś o dziewczynie. Jednak wyjeżdża ona do collegu.  
Kiedy okazuje się że Kayden wybrał ten sam college próbuje się dowiedzieć czegoś o dziewczynie. 

Książka była świetna! Może mój opis nie bardzo bo się spieszyłam ale w internecie pewnie jeszcze jakiś znajdziecie. 
Książka dla osób, które nie lubią gdy od razu bohaterowie są w związku (jak moja koleżanka). 

×××
problemy, miłość,  jedna część

 Znaliście wcześniej tą książkę? Chielibyście przeczytać?  
A tak ogólnie to jakie typu książki lubicie?  (Żebym wiedziała o jakich pisać, żebyście czytali ^.^) Wolicie jak daję książki nowe tak jak ta czy starsze tak jak poprzednio? 

środa, 15 lipca 2015

środa z książką #4

Cześć!  Dzisiaj już 4 środa z książką, jak ten czas szybko leci. No ale przejdźmy do konkretów.
W tym tygodniu polecam Wam książkę "Zapomniane" Cat Patrick.

Polska wersja okładki

Główna bohaterka Jamie ma bardzo dziwną pamięć, zdolność, wadę?  W każdym razie nie pamięta co stało się wczoraj, przedwczoraj; ona pamięta to co się wydarzy jutro, za rok. 
Radziła sobie dzięki notatkom, mamie i przyjaciółce. 

Zagraniczna okładka-poprostu mi się podobała
Wszystko jest dobrze póki Jamie nie odkrywa że mama ją okłamuje i poznaje chłopaka, którego nie widzi w przyszłości.

Książka bardzo mi się podobała. To co okazało się z chłopakiem oraz koniec książki tak mnie zaskoczył! Jeżeli chcecie książkę, która nie jest przewidywalna (przynajmniej dla mnie) to książka dla Was. Jest jedno częściowa ale wydaje mi się że pod koniec książki jakoś tak autorka powiedziała że będzie kolejna ale jak na razie przez 3 lata nie wyszła (ja czytałam ją w tamtym roku). 

×××
dziwna zdolność, jedna część,  miłość,  szkoła,  nieprzewidywalna, relacje z rodzicami

Znaliście tą książkę wcześniej?  Ja ją przypadkowo znalazłam i jest jedną z moich ulubionych. 
Zainteresowała Was książka?  

niedziela, 12 lipca 2015

komputery, lakiery, kaczka

Witam :) 
W dzisiajszym poście chciałam Wam powiedzieć że jestem dosyć nie informatyczna i nawet prostych rzeczy nie umiem. Zwykle komputer jak jest zepsuty to z mojej winy O.o Ale spokojnie wybrał mnie profil z dodatkową grafiką komputerową więc wiecej informatyki (bo grafika oprócz normalnej informatyki) może coś zmieni :) Ogólnie to to jest trochę wytłumaczeniem że nie umiem dodać tego paska z obserwatorami. Jak dodawałam (jeżeli to to) to wychodziło mi że błąd.

Kolejną rzeczą z tytułu jest to że biorę udział w konkursie organizowanym przez http://lifestyleterii.blogspot.com/?m=1 Szczegóły u niej

Trzymajcie kciuki :)

I ostatnią dosyć może dziwną dla niektórych jest "ratowanie" kaczuszki. Jak wiadomo (albo nie) jestem w babci na wsi. Jakiś czas temu wylęgły się kaczuszki. Mama kaczka zajmowała się małmi aż jedna się zgubiła :( Wpadła do wody, zmarzła i później chodziła "jak pijak" -trochę się rozchorowała. Wziełyśmy więc ją w ręcznik i wygrzałyśmy.

Mokra kaczusia 
A tu trochę wyschnięta w swoim "łóżeczku"

Pogoda już u mnie lepsza jak widać na zdjeciach 
Standardowo bym zadała pytanie ale nie wiem jakie :D Zapraszam w środę na książkę. Pa pa

środa, 8 lipca 2015

środa z książką #3

Witajcie w już trzecią środę z książką. Dzisiaj książka "Między życiem a życiem" Jessici Shrivington. 




Główna bohaterka to prawie osiemnastoletnia Sabine, która odkąd pamięta co 24h, o północy przenosi się z jednego życia do drugiego.

Sabine z Wellesley ma wszystko, czego tylko pragnie. Ma świetne przyjaciółki, chłopaka którego wszyscy jej zazdroszczą, drogie ciuchy, wysokie stopnie w szkole. 

Sabine z Roxbury ma rodziców, którzy prowadzą aptekę, mało znajomych, nie ma chłopaka. Kiedy zaczyna "testować" swoje życia, rodzice z Roxbury zamykają ją w szpitalu psychiatrycznym. Tam poznaje Ethana. 

Książka jest krótka, czyta się szybko i bardzo przyjemnie. Co prawda romans Sabine rozwija się bardzo szybko i w sumie bohaterowie się nie znają za dobrze ale i tak mi się podobało. 

×××

psychiatryk, dwa życia, romans, wybór, śmierć 


Chyba po raz pierwszy popłakałam się gdy zmarł jeden z bohaterów :( 



Znaliście wcześniej tą książkę?  

piątek, 3 lipca 2015

szczęście

Cześć wszystkim! Nawet nie wiecie jak jestm szczęśliwa.  Szłam sobie spokojnie, no prawie spokojnie bo miałam buty na obcasie :) a tu patrze-moja koleżanka dzwoni.  Odebrałam i nie wiedziałam o co chodzi bo krzyczała coś i nic nie rozumiałam.  Okazało się że już są wyniki czy się dostało do szkoły (oczywiście się dostała). Ja się zdenerwowałam bo na telefonie mi się nie wyświetliło a nie mam komputera (w sensie nadal w naprawie LOL!) I poszłam do tej biblioteki i tam sprawdziłam.  TAK! Dostałam się do klasy i szkoły której chciałam.  Jestem taka szczęśliwa.  Załatwiłam już większość formalności związnych ze szkołą i teraz odpoczynek.  Wreszcie zaczynam wakacje!
Tak wgl nie miałam okazji powiedzieć że mam instagrama: https://instagram.com/toffe_carmel/a wstawiam tam głównie jedzenie
i aska:@kisieltruskawkowyblog (taka 
(Taka oryginalna nazwa że ja nie moge :D no ale to tak w pośpiechu wymyślałam nazwę więc jest jak jest)

A co tam u Was? :)

środa, 1 lipca 2015

środa z książką #2

Witajcie w kolejnym poście z serii "środa z książką". W tym tygodniu książką, którą polecam jest "Następczyni" Kiery Cass. Jest to czwarcza część i mimo że już pisałam o wcześniejszych częściach to napiszę jeszcze raz bo tamta "recenzja" jest do niczego. Mam nadzieję że ta bedzie trochę lepsza.


Główną bohaterką jest America Singer, która nie chętnie bierze udział w eliminacjach, w których 35 dziewczyn rywalizuje o to by zostać żoną księcia Maxona. 


Dziewczyna nie jest zachwycona,  ponieważ wyjeżdżając zostawia swoją rodzinę i chłopaka z którym planowali przyszłość. 


Już na początku dochodzi między Americą a księciem do sprzeczki, która kończy się pewnym układem. 


W 4 części nie opowiada już America, mamy inną bohaterkę i nowe eliminacje. W tej części America i Maxon są już o wiele starsi (około 20 lat po eliminacjach). 

Jestem bardzo zła na to jak się skończyła (i liczę na 5 część) ale mimo to polecam. Pani w bibliotece też :) Od razu powiedziała żebym wzięła dwie części bo miało mnie wciągnąć i tak było. 

×××
miłość, księżniczki, trudne wybory, przyjaźń,  czasy nie rzeczywiste, podział na klasy

Czytaliście wcześniej "Rywalki"? Podobała Wam się ta książka? 
A może dopiero przeczytacie?  
Dajcie znać w komentarzach, będzie mi miło :)

P.S. Książka zawiera jeszcze dodatkowe części (opowiadania) ale nie czytałam więc nie polecam w ciemno, choć pewnie fajne :D
P.S.2 I jak nowa seria? Da się przeżyć? xD Może są jakieś uwagi? 

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka