niedziela, 1 stycznia 2017

#23 "Pragnienie"



Tytuł: Pragnienie
Autor: Carrie Jones
Data premiery: 10.11.2010
Wydawnictwo: Bukowy Las
Ilość stron: 300






Zara kolekcjonuje fobie tak, jak inne nastolatki kolekcjonują przyjaciół na Facebooku. Powtarza ich nazwy, gdy się czegoś boi, a zdarza się jej to coraz częściej. Ojciec Zary zniknął dawno temu, ukochany ojczym niespodziewanie umarł, a matka wysłała ją do babci mieszkającej w północnym stanie Maine. Na tym ośnieżonym odludziu Zara ma dojść do siebie, jednak właśnie tu, w na pozór sennym miasteczku dziewczynę prześladuje tajemniczy mężczyzna, który wywołuje w niej paraliżujący strach. Kiedy znika, pozostaje po nim złoty pył ... Coś dziwnego, nieludzkiego czai się w okolicznych lasach, coś, z czym Zara będzie musiała się zmierzyć. 

Kupiłam tę książkę za zaledwie 8zł i na początku to był jedyny plus. Kiedy tylko dowiedziałam się o czym ona jest to ją całkowicie przekreśliłam. 

Piksy- wróżki pod postacią ludzi? Cudownie, szczególnie, że nie lubię czytać paranormalnych książek a już tym bardziej o wróżkach. No ale kupiłam to przeczytam. 
I tutaj mamy minus czyli początek książki. Miejsca akcji bardzo szybko "przeskakują". Dosłownie nie można ominąć żadnej linijki bo raz Zara stoi przed samochodem a za chwilę rozmawia z babcią w salonie. Tak było wiele raz przez kilka pierwszych rozdziałów. Później na szczęście to się zmieniło i było bez takich 'przeskoków'. 

Jedną z ciekawszych rzeczy w tej książce są fobie, które główna bohaterka często wymienia, dodatkowo każdy rozdział zaczyna się fobią a nie zwykłym "rozdział 1, 2, ... 10"
Sama historia była całkiem ... ok jak na książkę o Piksach. Przewidywalny był tylko wątek miłosny i do tego bardzo schematyczny bo dwóch chłopaków i jedna dziewczyna, nie było jednak aż tak źle bo była jeszcze druga "para" i tutaj nie było już takiego schematu. 

Podsumowując, książka miło mnie zaskoczyła dlatego ją polecam, szczególnie osobą takim jak ja-nie lubiących wróżek i tego typu stworzeń, gdyż właśnie od tej książki może je polubicie! Mnie zaciekawiły na tyle, że zaczęłam kolejne części  (są w sumie 4).

Dajcie znać w komentarzach co o tej książce sądzicie :) 
P.S. Szczęśliwego nowego roku! 

13 komentarzy :

  1. Hm, na początku mnie zainteresowała, przez te fobie szczególnie, ale jednak musze stwierdzić, że nie dla mnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również fobie zaciekawiły :)

      Usuń
  2. Uwielbiam książki <3 To najlepsza forma odpoczynku :D
    A tej ksiązki jeszcze nie czytałam, ale myślę, że to zrobię :D
    http://wishylss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy opis, jeszcze nie słyszałam o tej książce. Być może kiedyś się na nią zdecyduję.

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również wcześniej o niej nie słyszałam :D

      Usuń
  4. Hmm zaciekawiłaś mnie tą książką. Może ją kupie :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na mój gust książka wydaje sie ciekawa. Świetna recenzja! Pozdrawiam i zapraszam do siebie;
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. ja w lubie fantastyczne książki, jeszcze opis mnie zaciekawił, więc z chęcią bym przeczytała

    /MAGSAILE/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie warto żebyś przeczytała ☺

      Usuń
  7. Ja również nie lobię wróżek i innych takich stworzeń :D
    Co do książki to może się skusze i przeczytam :)
    milomidzeli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Tajemnicza książka. Może po nią sięgnę.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥Dziękuję za każdy komentarz♥
♥Zawsze staram się na nie odpowiadać♥
♥Zatwierdzam komentarze do starszych postów żeby żadnego nie ominąć♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka